مقالات

راهنمای خرید ماساژور برقی

راهنمای خرید ماساژور برقی

با سلام خدمت همراهان گرامی بلک طوطی، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد راهنمای خرید ماساژور برقی بپردازیم. امروزه افراد زیادی از ماساژور های برقی برای رفع خستگی ، کاهش اضطراب و درمان گرفتگی عضلات استفاده میکنند. اگر شماهم از این مشکلات رنج میبرید و قصد خرید ماساژور برقی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله به بیان مسائل زیر میپردازیم:

– انواع ماساژور

– انواع ماساژورهای برقی

– راهنمای خرید ماساژور برقی

-جمع بندی

.

.

.

انواع ماساژور:

ماساژور برقی:

به دلیل قابلیت استفاده راحتشان این مدل از ماساژورها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارند، به علاوه این مدل ها نیاز به صرف انرژی فرد ندارند. ماساژورهای برقی ناحیه آسیب را گرم می‌کنند و از نقاط فشار و آسیب دیده بدن به راحتی عبور می‌کنند. در نتیجه فرد حال بهتری را تجربه می کند. همچنین دارای دسته‌های راحتی هستند تا روی قسمت‌های مختلف بدن حرکت کنند.

ماساژور برقی
ماساژور برقی

برعکس ماساژورهای دستی، نوع برقی ماساژورها با باتری قابل تعویض یا شارژهای برقی کار می‌کنند. این نوع ماساژورها به فشار زیاد دست نیاز ندارد. ماساژورهای برقی دارای سایزهای مختلفی هستند. اما  اندازه کوچک‌تر آن  محبوبیت بیشتری دارد زیرا به سادگی حمل می‌شوند.

ماساژور دستی:

جزو مدل های اولیه ماساژور هستند که با کمک نیروی دست و یا باطری کار می کنند. از آنجایی که این ماساژورها معمولا به انرژی برق نیاز ندارند، در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. ماساژورهای دستی اندازه‌های مختلفی دارند و معمولا از چوب یا فلز و غلتک‌های متحرک یا ثابت ساخته شده‌اند.

ماساژور دستی
ماساژور دستی

انواع ماساژورهای برقی:

دستگاه‌های ماساژ براساس نیاز کاربر طراحی‌های متفاوتی دارند. برخی عضلات گردن، کمر، پا را تقویت می کنند، و به طور کلی هر کدام برای از بین بردن استرس و کاهش دردهای عضلانی و جسمانی و تقویت بافت های عمقی استفاده می شوند. به طور کلی بیشتر دستگاه‌های با کیفیت ماساژور برای انواع دردها کاربرد دارند.

ماساژور الکتریکی ویبره‌ای:

عملکرد ماساژرهای الکتریکی با گرم کننده تفاوت دارد. آن‌ها به صورت لرزش یا ویبره کار می‌کنند. نقطه قوت دستگاه‌های ویبره ای این است گزینه‌های ارتعاشی متنوعی دارد و می توانید براساس میزان درد انتخاب کنید.

ماساژور مادون قرمز:

ماساژورهای مادون قرمز گرمای حاصل از این ماساژورها برگرفته از فناوری مادون قرمز است. مادون قرمز قابلیت تولید گرما را دارد و بهتر می‌تواند به مناطق آسیب دیده و دردناک نفوذ کند. به این صورت گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشند و ازطرف دیگر برای کاهش سلولیت بسیار کاربردی است.

ماساژور مادون قرمز
ماساژور مادون قرمز

ماساژور الکتریکی گرم کننده:

این نوع ماساژور از گرما برای درمان عضلات آسیب دیده استفاده می کنند. عملکرد این نوع ماساژورها مانند  کمپرسور آب گرم است.

ماساژور تفنگی:

این نوع دستگاه‌ها به عنوان بهترین مدل ماساژورها شناخته می‌شوند و به سرعت دردهای مزمن را درمان می‌کنند. نوع شارژ آن‌ها با باتری است. این ماساژورها تنظیمات متعددی دارند و از این طریق می‌توانید شدت ماساژ را تنظیم کنید. بهتر است ماساژور تفنگی را حدود 1 الی 2 دقیقه روی هر عضله استفاده کنید.

بالشت‌های ماساژ:

بالشت های ماساژ به صورت u شکل طراحی شده اند و بسیار سبک و قابل حمل است. این نوع بالشت در نقاط درد می چرخند و درد را بهبود می بخشند. این بالشت‌ها برای بهبود وضعیت کمر وگردن ساخته شده اند و به این صورت از کشیدگی و یا کشش عضلات جلوگیری می‌کنند. برخی از انواع بالشت‌های ماساژ عملکرد حرفه ای دارند و در چندین جهت می چرخند و برای درمان دردهای کمر، شکم، گردن و پا نیز می توانید از آن استفاده کنید.

بالشت‌های ماساژ
بالشت‌های ماساژ

صندلی ماساژور:

بهترین و گرانترین گزینه برای از بین بردن دردهای عضلانی، صندلی ماساژور است. براساس نقاط درد، سرعت و قدرت دستگاه را تنظیم کنید. صندلی‌های ماساژور طراحی ارگونومیکی دارند و زمانی که روی آن دراز می کشید، احساس راحتی و آرامش را تجربه می کنید.

این دستگاه استرس را کم می کند و به افزایش انعطاف پذیری جسمی، سیستم داخل کمر و پا کمک می کند. افرادی که دوست دارند لاغر شوند، از صندلی های ماساژور استفاده کنند، زیرا متابولیسم بدن را تسریع کرده و جریان گردش خون را بهبود می‌دهد، این فرآیند تاثیر مثبتی بر خلق و خو دارد و می توانید به راحتی بخوابید. صندلی ماساژور دارای چندین روش ماساژ است و 6 مورد از آن‌ها به صورت پیش فرض تنظیم شده است.

صندلی ماساژور
صندلی ماساژور

ماساژور صورت:

ماساژ صورت تاثیر زیادی بر جوانسازی و شادابی پوست صورت دارد. افرادی که پوست چربی دارند و زیاد جوش می زنند، می توانند با ماساژ صورت از شر جوش‌ها خلاص شوند.  ماساژور های صورت اغلب برای جذب بهتر مواد مراقبتی پوستی و افزایش خون رسانی به پوست استفاده می‌شود.

به بهبود جریان خون کمک می کند در نتیجه پوست کلاژن جدید می سازد و آکنه‌ها را از صورت حذف می‌کند. ماساژ صورت، عضلات صورت را شل و آرام کرده و استرس را دور می کند.

ماساژور پا:

ماساژور پا نیز جزو دستگاه‌های محبوب به شمار می رود. زیرا ماهیچه ها را تحریک می کند و جریان گردش خون را بهبود می بخشد. این فرآیند درد و تنش را کاهش می دهد و باعث ترشح دوپامین در بدن می شود در نتیجه احساس آرامش وصف نشدنی را تجربه می‌کنید. همچنین از ماساژور برای بهبود تاول، میخچه و بیماران دیابتی استفاده می شود. بهترین زمان برای ماساژ پا قبل از خواب است زیرا خواب راحتی را تجربه خواهید کرد.

ماساژور پا
ماساژور پا

ماساژور سر:

این دستگاه ماساژور سر قابلیت‌های متعددی دارد. به کاهش سردردهای معمولی و میگرنی کمک می کند. افرادی که استرس زیادی دارند، با ماساژور سر، احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند. از مزیت‌های دیگر ماساژور سر بهبود وضعیت جریان خون در سرو گردن است که منجر به تقویت رشد مو می شود. همچنین دستگاه‌های ماساژور برای درمان بی‌خوابی نیز مفید هستند.

ماساژور سر
ماساژور سر

راهنمای خرید ماساژور برقی:

طراحی ارگونومیک دستگاه:

قبل از خرید دستگاه ماساژور حتما به شکل طراحی آن دقت کنید. زیرا طراحی ارگونومیک کار را با آن آسان‌تر می کند. به این معنی که شما باید بتوانید به راحتی تمام بدن را ماساژ دهید بدون اینکه احساس خستگی و درد کنید.

امکانات:

تمام ماساژور ها دارای قابلیت و امکانات متنوع هستند. از امکانات رایج ماساژور ها میتوان به قابلیت ماساژ کوبشی ، قابلیت ماساژ مالشی ، و قابلیت ماساژ حرارتی اشاره کرد.

همچنین امکاناتی دیگر مانند: تنظیم قدرت ، قابلیت پخش موسیقی ، تایمر روشن و خاموش و… در انواع دستگاه های ماساژور متفاوت میباشد. از این رو سعی کنید با توجه به امکاناتی که مد نظرتان است یک محصول انتخاب کنید.

وزن و سایز:

وزن دستگاه مهم‌ترین ویژگی یک ماساژور راحت به شمار می‌آید. ماساژورهای کوچک گزینه بهتری هستند، اگر وزن دستگاه سنگین باشد دست‌تان به زودی خسته می‌شود. و نمی توانید راحت با ماساژور کار کنید.

برای افرادی که فضای کافی ندارند، بهترین گزینه ماساژور کوچک است، زیرا به راحتی در هر فضایی جا دارد. اما ماساژورها بزرگ تر، سرعت عمل بهتری دارند و سرعت درمان درد بیشتر انجام می شود.

شارژ دستگاه:

حتما قبل از خرید به  طریقه شارژ دستگاه توجه کنید. اگر از ماساژور زیاد استفاده می کنید، شارژ باتری گزینه مناسبی نیست شما باید از دستگاه های شارژی استفاده کنید. زیرا در مصرف باتری نیز صرفه جویی می شود.

راهنمای خرید ماساژور برقی
راهنمای خرید ماساژور برقی

کیفیت ماساژور:

با بالا رفتن روز افزون قیمت‌های دستگاه‌های الکترونیکی، طبیعتا به صرفه نیست، دستگاهی خریداری کنید که زود خراب شود. ماساژورهای پلاستیکی سبک وزن هستند، اما دوام زیادی ندارند، بهترین نوع ماساژور از جنس فولاد ضد زنگ است. بیشتر دستگاه‌های ماساژور از پلاستیک ساخته شده اند با این وجود اگر مجبور شدید که نوع پلاستیکی را انتخاب کنید، به این نکته را توجه کنید که کیفیت پلاستیک‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است، برخی از آن‌ها کیفیت بهتری دارند.

نوع سیمی یا بی سیم:

بیشتر ماساژورهای برقی شامل انواع مدل‌های سیمی یا بی سیم هستند. دستگاه‌های مدل سیمی به برق وصل می شوند و به باتری نیاز ندارند اما مزیت ماساژورهای بی سیم در قابلیت حمل و نقل آن‌ها است. به راحتی می توانید بدون نیاز به برق از آن‌ها استفاده کنید. هرچه طول سیم بیشتر باشد، دسترسی بیشتری به آن دارید اما سیم‌های بلند بسیار دست و پا گیر نیز هستند.

قابلیت تنظیم سرعت و شدت دستگاه:

هر چه دستگاه کلیدهای قابل تنظیم بیشتری داشته باشد، به راحتی می توانید براساس موقعیت و شرایط فیزیکی عمل کنید. مثلا ممکن است نیاز به ماساژ شدت بیشتری دارید تا خستگی از بدن‌تان خارج شود. حتما دستگاهی بخرید که انواع تنظیمات سرعت را داشته باشد. به این صورت می‌توانید سرعت دستگاه را براساس نیازتان کم یا زیاد کنید.

راهنمای خرید ماساژور برقی
راهنمای خرید ماساژور برقی

تایمر دستگاه:

تایمرها این قابلیت را دارند که بر روی زمان مشخصی تنظیم شده و بعد از آن زمان، به طور خودکار خاموش شوند. این ویژگی برای زمان‌های ضروری بسیار مهم است. وقتی فراموش می‌کنید به هر دلیلی ماساژور را خاموش کنید، این قابلیت به شما کمک می کند.

قیمت ماساژور:

قیمت دستگاه ماساژور به کارایی، برند دستگاه، ابعاد، بی سیم یا سیمی بودن آن بستگی دارد.

ضمانتنامه:

ضمانتنامه و یا گارانتی نشان دهنده معتبر بودن برند تولید کننده و کیفیت بالای محصول میباشد. از نظر متخصصان فروش محصولاتی که دارای گارانتی و یا ضمانتنامه نمیباشندکیفیت کافی را نداشته و در صورت بروز مشکل نیز شما هیچ کاری نمیتوانید بکنید.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین برای خرید ماساژور با قیمت مناسب و کیفیت عالی می توانید نظرات مشتریان را در مورد ماساژور ها در سایت بلک طوطی مشاهده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد ماساژورها کسب کنید. سرانجام با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها میتوانید بهترین مورد را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *