مقالات

ماساژور تفنگی و انواع آن

ماساژور تفنگی و انواع آن

با سلام خدمت همراهان گرامی فروشگاه اینترنتی بلک طوطی، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد ماساژور تفنگی و انواع آن بپردازیم. استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی یکی از بهترین راه‌حل ها برای رفع کوفتگی عضلات شما است. ماساژور تفنگی، ابزار و روشی موثر برای تسکین دردهای عضلانی و بهبود مشکلات است.

برای کار کردن و استفاده حداکثری از مزایای این دستگاه، باید درباره آن و همچنین روش استفاده از آن اطلاعات مناسبی داشته باشید. از همه مهم‌تر اینکه با وجود سری‌های مختلفی که با اغلب ماساژورهای تفنگی ارائه می‌شود؛ تشخیص اینکه کدام سری برای چه هدفی باید استفاده شود، دشوار است. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از سری‌های مختلفِ همراه با ماساژور تفنگی خود استفاده کنید.

در این مقاله به بیان مسائل زیر میپردازیم:

-ماساژور تفنگی

انواع سری ماساژور تفنگی

– فواید استفاده از ماساژور تفنگی

-انواع ماساژور تفنگی

-نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

-نکاتی که باید هنگام خرید ماساژور تفنگی در نظر بگیرید

-جمع بندی

.

.

.

ماساژور تفنگی:

ماساژور تفنگی مدلی محبوب از سری ماساژورهای دستی و برقی است که به دلیل قابلیت های گسترده ای که دارد. یکی از بهترین انتخاب ها برای از بین رفتن مشکلات مفصلی و اسپاسم عضلانی به شمار برود. این نوع ماساژور با ایجاد ضربه و تنش های کوبه ای در عمق عضلات میتواند یکی از مفید ترین و پرکاربردترین ماساژورها برای تسکین درد محسوب شود.

ماساژور تفنگی چه به صورت دیجیتال و چه به صورت آنالوگ با استفاده از سری توپ مانند خود  ضرباتی قابل کنترل به عضلات وارد و باعث تحریک عضلات و شبکه عصبی میگردد. تفنگ ماساژ با اعمال فشار، لرزش و ضربات کوبه‌ای با شدت نسبتا بالا باعث دسترسی عمیق به بافت و عضلات بدن می‌شود و تمام گره‌ها و تنش‌های عضلانی را از بین می‌برد.

ماساژور تفنگی و انواع آن
ماساژور تفنگی و انواع آن

ماساژورهای تفنگی در هر مکانی از جمله مراکز ورزشی، مراکز ماساژ و فیزیوتراپی قابل استفاده می‌باشد. تفنگ ماساژ سری‌های مختلفی دارد که هر کدام آن‌ها برای ماساژ قسمت خاصی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا هر یک از این دستگاه‌‌ها از 4 تا 8 هد یا سر برخوردار است که جداسازی و تعویض آنها تنها چند ثانیه زمان می‌برد. هر سر عملکرد مخصوص به خود را دارد و اغلب برای ناحیه مشخصی از بدن استفاده می‌شود.

انواع سری ماساژور تفنگی :

انواع مختلفی از سری برای ماساژور تفنگی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای هدف قرار دادن مناطق عضلانی خاصی در بدن خود استفاده کنید. در اینجا به معرفی متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع سری های ماساژور پرداخته‌ایم.

سر کروی یا توپی:

سر کروی نوع استاندارد به‌شمار می‌رود که همه کاره بوده و با تمام ماساژورهای تفنگی ارائه می‌شود. این سری به صورت گرد و از جنس فوم و اسفنج سخت ساخته شده است و قابلیت استفاده برای بسیاری از نواحی بدن را دارد. به عنوان مثال استفاده از آنها روی عضلات پا و کتف توصیه می‌شود.

سر U شکل یا چنگالی:

این سر که به شکل یک چنگال دو شاخه است غالبا جهت ماساژ عضلات دوطرف ستون فقرات ، پا و نواحی قوزک استفاده می‌شود.

انواع سری ماساژور تفنگی
انواع سری ماساژور تفنگی

سری مخروطی:

 این سری برای هدف قرار دادن صورت، گردن و پوست سر ایده‌آل است.

سر بولت یا ماشه‌ای:

این سری جهت ماساژ نقاط ماشه‌ای و مناطق تنگ و کوچک مناسب است. اغلب برای دست، پا و از بین بردن گره‌های عضلانی کاربرد دارد.

سر مسطح:

این قطعه ماساژور تفنگی جهت ماساژ تیغه‌های شانه، مناطق کوچکتر و همچنین گروه‌های عضلانی متراکم کاربرد دارد. از این رو برای راحتی و آرامش کل بدن نیز قابل استفاده است.

فواید استفاده از ماساژور تفنگی:

تکنیک ضربه ای ماساژور تفنگی ها به افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر، رفع گرفتگی و اسپاسم، رفع خستگی و کاهش استرس عضلات کمک می کند. استفاده از ماساژور تفنگی باعث کاهش فشار بر شبکه عصبی و نهایتا کاهش درد بخصوص هنگام ماساژ کمر میگردد.

فواید استفاده از ماساژور تفنگی
فواید استفاده از ماساژور تفنگی

از دیگر فواید ماساژور های تفنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش جریان گردش خون
  • رفع گره و تنش های عضلانی
  • تقویت سیستم لنفاوی
  • کاهش استرس و تنش های عصبی
  • رفع خستگی و درد عضلانی
  • افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات

به طورکلی میتوان گفت با توجه به نوع ماساژ ، استفاده کنندگان از این دسته از ابزارها باز خوردهای خوبی از این وسیله دریافت کرده و استفاده از آن را به یکدیگر توصیه میکنند.

انواع ماساژور تفنگی:

1.ماساژور تفنگی fascial gun مدل HB-007:

ماساژور تفنگی fascial gun مدل HB-007 ماساژوری با 4 سری توپی برای ماساژ ناحیه (ران، بازو، باسن،کمر)، یو شکل (برای ماساژ کف پا، مفاصل، ستون فقرات، آشیل پا)، مخروطی (شانه،زانو، گودی کمر) ، صاف (گردن و صورت) است. دارای یک صفحه هوشمند LCD برای نمایش میزان سرعت ماساژور است. بر روی این صفحه LCD یک دکمه خاموش روشن وجود دارد و یک دکمه مثبت برای زیاد کردن سرعت ماساژور و یک دکمه منفی برای کم کردن سرعت و پورت خروجی شارژ ماساژور نیز بر روی همین صفحه قرار دارد. میزان شدت ماساژور 32 سرعت است. این ماساژور طراحی ارگونومیک دارد.

این ماساژور تفنگی دو مدل مختلف دارد طراحی اول (style A) همراه با گرما و حرارت است و مدل دوم (style B) بدون گرما و حرارت میباشد. در این صفحه ما به شما مدل بدون حرارت آن (style B) را نمایش میدهیم. این ماساژور دارای یک باتری لیتیوم یونی است و به مدت 5 ساعت کار میدهد. این ماساژور بسیار خوش دست است. ابعاد این ماساژور 5*15*15 است.

 ماساژور تفنگی fascial gun مدل HB-007
ماساژور تفنگی fascial gun مدل HB-007

از جمله موارد قابل استفاده ماساژور تفنگی fascial gun مدل HB-007:

  • قابل استفاده برای ماساژ صورت
  • از بین برنده ی تیرگی زیر چشم و افتادگی یا شلی پوست
  • از بین بردن درد و پیکار با خستگی
  • افزایش گردش خون
  • افزایش درجه نرمش بدن
  • ماساژ بافت های عمیق

2. ماساژور تفنگی FASCIAL GUN مدل HF-280:

ماساژور تفنگی FASCIAL GUN مدل HF-280 دارای موتور قدرتمندی است. این ماساژور می تواند دردهای عضلانی را بعد از ورزش تسکین بدهد. با ضربه هایی که وارد میکند باعث سفتی عضلات بشود. خستگی را کاهش و به طور موثری بدن را شل میکند.این محصول عضلات را توانمند تر از قبل می کند. فناوری جدید کاهش نویز، قدرت قوی، حداقل سر و صدا از جمله توانمندی بالای این ماساژور است. این مزیت باعث میشود در هر زمان و در هر مکانی از آن استفاده کنید.

ماساژور تفنگی FASCIAL GUN مدل HF-280
ماساژور تفنگی FASCIAL GUN مدل HF-280

این ماساژور ۴ سر و ۶ شدت ماساژ مختلف دارد. سرعت ضربه آن  ۲۱۰۰-۳۶۰۰دور در دقیقه است که شما می توانید شدت آن را تنظیم کرده و سر ماساژ را با توجه به نوع عضله تعویض کنید. این ماساژور بسیار سبک وزن است و حمل آن بسیار آسان است. شما می توانید در خانه، در محل کار، در فضای باز، باشگاه یا هر مکانی دیگری از این ماساژور استفاده کنید. انواع مختلفی از ماساژور های تفنگی ( نسل جدید) در حال ترند شدن هستند که تعدادی از آنها در سایت بلک طوطی موجود است.

3. ماساژور fascial gun مدل KH-740:

ماساژور fascial gun مدل KH-740 ماساژوری سبک و کم حجم برای هر زمان و هر مکان است. وزن این محصول با کارتن 780 گرم است. وزن دستگاه بدون سری 545 گرم می باشد. بنابراین با این ماساژور به راحتی میتوانید کمر خود را به تنهایی ماساژ دهید. این ماساژور با وارد کردن ضربه های کوبه ای به عمق عضلات نفوذ کرده و با وارد کردن ضربه در عمق مفاصل اثر خاص خود را بر جای میگذارد.

ماساژور fascial gun مدل KH-740
ماساژور fascial gun مدل KH-740

این ماساژور تفنگی شارژی با داشتن 4 سری قابل تعویض و قابل شستشو به راحتی کار با این محصول کمک بسیاری کرده است. ضمناً چون این دستگاه با باتری لیتیومی که داراست قابل شارژ است آن را با خود در سفر نیز میتوانید حمل کنید. کافیست کابل USB این محصول را که از نوع type c است را به شارژر گوشی خود وصل کنید تا پس از دو ساعت شارژ شود. سپس شما میتونید به مدت 2 الی 3 ساعت با توجه به سرعت و فشاری که استفاده میکنید از این محصول بدون نیاز به نزدیک بودن به برق و دردسر های کوتاهی سیم برق و نبود پریز در کنار تخت و یا مبل از آن استفاده ببرید.

4. ماساژور تفنگی مدل SK-988:

ماساژور تفنگی مدل SK-988 با داشتن هشت سری قابل تعویض برای ماساژ کل بدن مناسب است. این دستگاه 32 سرعت دارد. این قابلیت به مصرف کننده این امکان را میدهد تا بنا به مقدار دردی که دارد تعداد ضرباتی که در دقیقه به محل درد قرار است وارد شود را کنترل نماید.

ماساژور تفنگی مدل SK-988 بدلیل خوش دست بودن ماساژ را برای شما آسان میکند. این وسیله برای ریلکس و شل شدگی عضلات پس از ورزش و کارهای سخت طراحی شده است. با استفاده از این محصول میتوانید حس آرامش را به بدن خود پس از تنش های پی در پی برگردانید. این ماساژور ضربه ای از جمله کالاهای پزشکی پر مصرف در هر خانه ای است.

ماساژور تفنگی مدل SK-988
ماساژور تفنگی مدل SK-988

این ماساژور از تجمع لاکتیک اسید در بدن جلوگیری میکند. برای رفع خستگی عضلات، درد ناشی از گرفتگی عضلات، کبودی، رگ به رگ شدن این وسیله بسیار خوب عمل میکند. چون به خروج مایع در ناحیه متورم کمک میکند. برای اعضایی از بدن که عضله ندارند و یا پوست به استخوان بسیار نزدیک است با احتیاط استفاده شود.

5. ماساژور تفنگی مدل-fascial gun kh-560:

ماساژور های تفنگی در مدل های مختلف طرفداران زیادی در بین ورزشکان و علاقه مندان به ماساژ پیدا کرده اند. از ویژگی های بسیار خوب ماساژور تفنگی مدل fascial   gun kh560  این است که، بسیار کار با آن راحت است. برعکس بقیه ماساژور ها نیاز نیست که حتما کسی شما رو ماساژ بدهد. بلکه طراحی آن به گونه ای است که خودتان میتوانید تمام قسمت های بدن خود رابه آسانی ماساژ دهید. حتی قسمت های پشت شانه و کمر نیز با این ماساژور تفنگی به راحتی قابل ماساژ میباشد.

از ویژگی های قابل توجه ماساژور تفنگی سبک بودن و در عین حال پرقدرت بودن آن است. که علاوه بر این تکنولوژی بی صدا و یا بسیار کم صدا بودن نیز به این ماساژور ویژگی خاصی بخشیده است. حالت 7 سرعته آن به گونه ای است که میتواند 3000 ضربه در دقیقه را به عضلات گرفته شما وارد کند.

ماساژور تفنگی مدل-fascial gun kh-560
ماساژور تفنگی مدل-fascial gun kh-560

4 سری فوق العاده کاربردی برای ماساژ عضلات کوچک مثل انگشتان دست و صورت و عضلات بزرگ مانند عضلات پا و کمر حالت های مختلفی از ماساژ را برای تمام این عضلات فراهم کرده است. با استفاده از این دستگاه به کاهش درد و کاهش تجمع لاکتیک اسید در ماهیچه که پس از ورزش سنگین و یا فعالیت بدنی خارج از توان فعلی بدن خود انجام داده اید کمک خواهید کرد.

6. ماساژور تفنگی مدل-MASSAGE GUN 12 MASSAGE HEADS:

ماساژور تفنگی دوازده سر مثلثی یکی از پر طرفدار ترین ماساژور های تازه به بازار عرضه شده است که با قدرتی فوق العاده زیاد به تن حس آرامش بخصوصی را میدهد. این ماساژور با داشتن 12 سری برای ماساژ و باز کردن عضلات درگیر در حین ورزش و یا کار بسیار کاربردی است. این ماساژور برقی به شما این امکان را میدهد که با توجه به محل درد سری مربوط به آن ناحیه را انتخاب کرده و حس خوب ریلکس شدن را به ناحیه مورد نظر بدهید.

با خرید این کالای پزشکی با دوازده سری قابل تعویض و یک شارژر و دفترچه راهنمای آن به شما تقدیم میگردد. توجه داشته باشید که در حین کار با این محصول شما قادر هستید درجه دستگاه را کم و زیاد کنید. یعنی شدت فشار ماساژور قابل تنظیم است. با دکمه ی بعلاوه و منها شما به دفعات قادر خواهید بود درجه و شدت ضربه را کم و زیاد کنید.

ماساژور تفنگی مدل-MASSAGE GUN 12 MASSAGE HEADS
ماساژور تفنگی مدل-MASSAGE GUN 12 MASSAGE HEADS

عملکرد این ماساژور تفنگی دوازده سر قدرتمند آرام کردن ماهیچه ها در محل درد است. این دستگاه با افزایش گردش خون در ناحیه تحت درمان، بهبود سلامت بافت های نرم و افزایش تاثیر ورزش در طول روز می باشد. از معدود ماساژور هایی است که برای ماساژ صورت نیز میتوان از آن استفاده کرد.

ماساژور تفنگی دوازده سر حتی برای خانم ها و آقایانی که به دلایل مختلف در بستر افتاده اند نیز بسیار کارامد است. با ماساژ بیمار در طول روز میتوان به گردش خون در بدن او و نیز ورزش ماهیچه هایی که هیچ فعالیتی ندارند کمک کرد. به این روش عضلات خود را ازدست ندهند. از این محصول برای افراد معلول و ماساژ سالمندان که فعالیتی نمیتوانند انجام دهند هم استفاده میشود.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی:

روش استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. سری مناسبی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.کافی است ماساژور را روشن کرده و پیش از گذاشتن بر روی بدن، سرعت و تنظیمات آن را روی درجه آهسته قرار دهید. دستگاه را روی قسمت مورد نظر بگذارید. نیازی به اعمال فشار یا ضربه نیست زیرا خود ماساژور به صورت خودکار عمل می‌کند.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی
نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی را در امتداد عضله مورد نظر حرکت دهید. حال می‌توانید تنظیمات سرعت را متناسب با نیاز خود اعمال کنید. اگر قصد دارید یک گره عضلانی یا بخشی که به درمان بیشتر نیاز دارد را ماساژ دهید بهتر است به مدت 1 تا 2 دقیقه دستگاه را در آن قسمت نگه‌ دارید. در صورت نیاز قدری فشار وارد کنید تا عمق بیشتری از عضله درگیر شود. برای افرادی که از عضلات متراکم‌تری برخوردار هستند.

نکاتی که باید هنگام خرید ماساژور تفنگی در نظر بگیرید:

برای خرید یک ماساژور تفنگی خوب میتوان چند معیار را بیان کرد :

کیفیت :

هنگام خرید سعی کنید محصول را امتحان کنید. حتما خوش دست بودن و کیفیت بدنه و نوع طراحی را را در انتخاب مد نظر قرار دهید.

توان ماساژور:

توان ماساژور معمولا در پشت جعبه دستگاه نوشته میشود . معمولا ماساژور تفنگی ۲۵ تا ۳۰ وات است. هرچه وات دستگاه بیشتر باشد معمولا قدرت بیشتری دارد.

طراحی:

برای خرید هر نوع ماساژور به طراحی آن دقت کنید که به صورت آرگونومیک و جمع و جور باشد. برخورداری از طراحی خوب باعث می شود که کار با آن محصول برایتان آسان‌تر شود و در عین حال آرامش بیشتری هنگام ماساژ درمانی داشته باشید.

قیمت:

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید این محصول قیمت است و اکثر افراد به دنبال خرید محصولی مقرون به صرفه هستند. هر چه برند محصول منتخب شما شناخته شده‌تر و لوازم جانبی همراه با دستگاه بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید ابتدا نیازهایتان را در نظر بگیرید و متناسب با بودجه خود نسبت به خرید اقدام کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش:

تضمین سلامت فیزیکی کالا یک مهلت ۴ تا ۷ روز هم برای این دسته از کالاها برای مشتریان  فراهم میکند تا در صورت خرابی کالا امکان عودت وجود داشته باشد. این فرصت برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و مطمئن شدن سلامت کالا است و فروشگاه کالا را که سازنده یا واردکننده آن گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه نمیدهد در این باز زمانی حمایت میکند.

سایز و وزن دستگاه:

ماساژورها بسته به نوع عملکردشان سایز و وزن متفاوتی دارند. بنابراین با توجه به نیازتان مدل دستگاه و وزن آن را انتخاب کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید ماساژور تفنگی در نظر بگیرید
نکاتی که باید هنگام خرید ماساژور تفنگی در نظر بگیرید

نیروی سکون یا نیروی استال:

این معیار به میزان فشاری که می‎توانید قبل از توقف موتور اعمال کنید اشاره دارد. مشخصات نیرو که بر حسب پوند اندازه‌گیری می‎شود، به شما امکان می‎دهد بدانید چه میزان نیرویی می‎توانید اعمال کنید و شدت بالقوه ماساژ را تعیین می‎کند.

دامنه یا عمق ضربه در ماساژور تفنگی:

یک اصطلاح جایگزین برای طول ضربه، دامنه است. مقدار میلی‌مترهایی است که سر یک ماساژور تفنگی می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند. قبلاً تأثیر قابل توجهی روی ماساژ داشت. اما از آنجایی که برندها آن را به یک عامل ثابت تبدیل می کنند، اهمیت آن همچنان رو به کاهش است.

سرعت در ماساژورهای تفنگی:

سرعت دستگاه که به صورت دور در دقیقه (RPM) اندازه‌‎گیری می‎شود، برای کاربر مشخص می‎کند که ماساژور تفنگی در یک دقیقه چند بار به سطح پوست برخورد کرده.  RPM بالاتر، ماساژ را شدیدتر می‎کند.

عمر باتری:

هیچ چیز بیشتر از عمر باتری نمی‌تواند قابلیت استفاده را تعیین کند. ماساژورهایی که به اندازه کافی قادر به نام خوب هستند، عمر باتری ≥ 2 ساعت دارند.

ویژگی‌های منحصر به فرد:

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد شامل کنترل برنامه، گزینه‌های بلوتوث، سنسورهای فشار، لرزش و گرما درمانی است. اگر هر ماساژور تفنگی دارای هر یک از ویژگی‌های ذکر شده قبلی باشد، یک قدم جلوتر از دیگران است.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله ماساژور تفنگی و انواع آن برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد محصولات ماساژور تفنگی که از سایت بلک طوطی خریداری کردید با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “ماساژور تفنگی و انواع آن

  1. سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

    1. علی لطفی گفت:

      ممنون از لطف و نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *