قهوه ساز ها

قهوه ساز نوا 140 | nova-140

قیمت اصلی تومان ۶,۵۰۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۵,۶۰۰,۰۰۰ است.

فشارسنج سخنگو بازویی Dr. should | مدل x180

قیمت اصلی تومان ۱,۲۵۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۹۹۰,۰۰۰ است.

کیسه آب گرم برقی مدل-super gato

قیمت اصلی تومان ۱,۹۰۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۱۸۰,۰۰۰ است.

کیسه آب گرم روکش دار مدل-FUNJEE

قیمت اصلی تومان ۱۳۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۱۲۰,۰۰۰ است.

کیسه آب گرم خزدار کودک | JING-YAO

قیمت اصلی تومان ۲۸۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۲۲۰,۰۰۰ است.

اسپرسوساز نوا مدل NCM-149EXPS

قیمت اصلی تومان ۷,۵۰۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۶,۹۰۰,۰۰۰ است.

ماژیک ال کالر مدل FL-001 هشت عددی ( مخصوص گلس بورد و تخته های شیشه ایی و LED)

قیمت اصلی تومان ۸۵۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۳۹۹,۰۰۰ است.

ماساژور ریلکس اند تون Spin ا Relax & Tone Spin model

قیمت اصلی تومان ۷۶۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۳۹۷,۰۰۰ است.

سرخ کن فیلیپس مدل PHILIPS HD9270 ا PHILIPS Fryer HD9270

قیمت اصلی تومان ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ است.

مخلوط کن صنعتی boxiya مدل BXY-3033

قیمت اصلی تومان ۱,۹۰۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۱,۴۰۰,۰۰۰ است.

ماساژور ترایو مدل 717w

قیمت اصلی تومان ۱,۲۵۰,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۸۲۰,۰۰۰ است.

دستگاه بخور سیندال Sindal

قیمت اصلی تومان ۲۵۶,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان ۲۰۵,۰۰۰ است.

خرید قهوه ساز

اگر تنوع موجود در انواع دستگاه های قهوه ساز باعث سردرگمی شما برای خرید یک دستگاه متناسب با نیازتان شده، قبل از خرید، این موارد را مطالعه کنید. انواع و اقسام روش ها برای درست کردن یک فنجان قهوه خوب وجود دارد. یک فنجان قهوه می تواند به همون اندازه که ساده، پیچیده باشد. اگر فقط دنبال یک کافئین برای رفع خستگی باشید شاید یه اسپرسو فوری کفایت کند اما اگر دلتان می خواد قهوه را با لذت بخورید، دنیایی از قهوه وجود داره که با طعم ها و عطرهای مختلف منتظر شما هستند.

انواع قهوه سازها:

  1. اسپرسوساز دستی(اهرمی):

اسپرسوسازهای دستی به نوع اهرمی معروف‌اند و با اهرم دستی کار می‌کنند. سازوکار این نوع اسپرسوسازها پیچیده نیست، اما باید از دانش و مهارت خوبی برخوردار باشید، وگرنه نمی‌توانید اسپرسوی باکیفیتی به عمل بیاورید. کار با این نوع اسپرسوسازها از کار با دستگاه‌های خودکار یا حتی نیمه‌خودکار سخت‌تر و نیازمند یادگیری است. برخی اسپرسوسازهای دستی کاملا بدون نیاز به برق کار می‌کنند و سبک و به‌راحتی قابل‌حمل‌اند.

اسپرسوسازهای دستی

  1. قهوه ساز موکاپات:

موکاپات به قوری موکا شناخته میشود یکی از قدیمی ترین دستگاه های قهوه ساز در دنیا است. این دستگاه در دهه نود ساخته و هنوز هم طرفدارهای زیادی دارد. این دستگاه قیمت زیادی نداره اما کیفیت قهوه ای که درست می کند خیلی خوبه و کافئین کافی را از قهوه می گیرد. موکا پات سه تیکه است و روش کار ساده ای دارد. آب را در قسمت پایین ظرف باید بریزید.

قهوه را به مقدار دلخواه در درپوش سبدی اون می ریزید و حالت قوری مانند روی ظرف را می بندید. حالا باید ظرف را روی یک شعله بسیار ملایم بگذارید و اجازه بدید تا آب جوش بیاد. وقتی آب جوش بیاد با انبساط هوا در داخل مخزن زیرین آب با فشار از داخل لوله زیرین به بالا با فشار هدایت می شود و در مسیر با پودر قهوه مخلوط می شود و عصاره قهوه را به خود جذب می کند و داخل ظرف قوری می ریزد.

moka crem

دستگاه قهوه ساز تورکا (جذوه):

دستگاه قهوه ساز تورکا که به نام جذوه بیشتر در بین عرب ها شناخته می شود. عاشقان قهوه ترک هم از دستگاه قهوه ساز جذوه به خوبی استفاده می کنند. با داشتن یک قهوه ساز تورکا یا جذوه، با یک قاشق و یک اجاق گاز در هر منطقه ای که باشید می توانید بساط قهوه خوش عطر و مزه خود را راه بیاندازید. این نوع دستگاه قهوه ساز در بین اعراب و ترک ها بسیار محبوب است و به همین دلیل به آن دستگاه قهوه ساز عربی و یا دستگاه قهوه ساز ترک هم گفته می شود.

دستگاه قهوه ساز تورکا با شیر جوش متفاوت است هر چند به هم کمی شبیه هستند. این دستگاه قهوه ساز کفه کوچکی دارد و لبه های بالایی آن  باریک هستند که با دو شکاف آبریز قهوه را به سمت فنجان هدایت می کند. استفاده از کفی باریک برای این است که کف یا خامه قهوه به دستگاه قهوه ساز تورکا نچسبد. دیواره بلند دستگاه قهوه ساز نیز برای این است که در زمان دم کردن قهوه، قهوه ای که بالا می آید سر ریز نکند. تورکا یا جذوه یک دسته بلند معمولا چوبی دارد تا برای بلند کردن آن دست نسوزد.

فروشگاه اینترنتی بلک طوطی، با حذف واسطه ها،  شرایطی را فراهم کرده که هر نوع دستگاه قهوه ساز را با ضمانت اصل بودن و گارانتی بلند مدت بتوانید بدون واسطه خریداری کنید.

 

جذوه

 

 

3.قهوه ساز هاریو:

یکی دیگر از انواع قهوه ساز را می توان دستگاه قهوه ساز هاریو موسوم به قوری هاریو دانست. یک ظرف مهندسی برای دم کردن قهوه سرد است. برای استفاده از این نوع دستگاه قهوه ساز بر خلاف دیگر دستگاه های قهوه ساز نیازی به فشار آب داغ و یا مخلوط شدن قهوه  با آب داغ نیست.

برای تولید یک فنجان قهوه ناب با دستگاه قهوه ساز هاریو، نیاز به آب خنک دارید. در این روش برای دم کردن قهوه باید ۱۲ تا ۲۴ ساعت صبر داشته باشید.

قهوه آسیاب شده را در صافی نایلونی سبدی دستگاه بریزید و سپس آب ترجیحا تصفیه شده و خنک را روی قهوه بریزید و بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت صبر کنید تا خوب دانه یا پودر قهوه خیس بخورد. قهوه در این دستگاه قهوه ساز به این شکل به اصطلاح به صورت سرد دم می کشد و قابلیت نگهداری برای مدت طولانی را در یخچال دارد.

 دستگاه قهوه ساز

  1. دستگاه قهوه ساز قطره ای یا فیلتری:

قهوه‌ساز قطره‌ای برقی رایج‌ترین دم‌کن خودکاری است که معمولا در منزل هر قهوه‌دوستی یافت می‌شود. اغلب اوقات منظور از قهوه‌ساز برقی معمولی همین انواع قطره‌ای یا فیلتری است که به‌نسبت دستگاه‌های اسپرسوساز خوش‌قیمت‌ترند. کار با قهوه‌سازهای این مدلی اصلا پیچیده نیست و چالشی برای کاربر نخواهند داشت.

قهوه‌سازهای قطره‌ای ابتدا آب مخزن را به‌وسیله المنت حرارتی گرم کرده و از مسیری لوله‌ای به محفظه نگهدارنده پودر قهوه در بالا هدایت می‌کنند؛ سپس آب جوش به‌صورت قطره‌ای روی قهوه‌ها باریده و نهایتا با عبور از فیلتر به محفظه قوری می‌ریزد.

دستگاه های قهوه ساز

  1. دستگاه اسپرسو ساز:

قهوه اسپرسو پر طرفدارترین نوع قهوه در دنیا است. این قهوه در حجم کم درست می شود و کافئین زیادی دارد و برای درست کردن آن از موکا پات و از دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود.

امروزه دستگاه اسپرسو ساز، در طرح ها و مدل های مختلف در بازار دیده می شود اما عمدتا به دو نوع اسپرسو ساز صنعتی و اسپرسو ساز خانگی تقسیم می شود و بعضا نیز دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی هم در این تقسیم بندی قرار می گیرد.

دستگاه اسپرسو ساز به سه دسته دیگر نیز تقسیم می شود: اسپرسو ساز اتوماتیک، اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک و اسپرسو  ساز تمام اتوماتیک. اما همه انواع دستگاه اسپرسو سازها با یک روش کار می کنند. دستگاه اسپرسو ساز به دلیل اینکه خامه دانه های قهوه را می گیرد و طعم فوق العاده ای به قهوه می دهد محبوبیت زیادی دارد. نوع دانه های قهوه در تعیین مزه اسپرسو تاثیر زیادی دارد.

بصورت کلی دستگاه اسپرسو ساز از هر مدلی که باشد، با استفاده از یک پمپ و یک هیتر، آب جوش را با فشار از روی دانه های قهوه و سپس از یک مجرای بسیار ریز عبور می دهد که این باعث می شود شیره قهوه به خوبی گرفته شود.

nova 149 cartoon

nova 149 cartoon

6.قهوه‌ساز قطره‌ای دستی (مدل کِمِکس):

کمکس نوعی قهوه‌ساز دستی اختراع پیتر شِلُمبوم مخترع آلمانی است. قهوه‌سازهای این مدلی شیشه‌ای و تقریبا ساعت‌شنی‌فرم‌اند. کاغذ فیلتر را که روی گردن قیفی‌شکل ظرف قرار دادید و با قهوه پر کردید، کم‌کم آب جوش بریزید. قهوه‌سازهای کمکس صبر و حوصله بیشتری می‌طلبند، باید کم‌کم آب اضافه کنید، اما می‌توانید روی دما و حجم آب کنترل خوبی داشته باشید.

دستگاه های قهوه ساز000885

7.فِرِنچ پِرِس:

قهوه‌ساز بی‌دردسر و خوش‌استیلی که خرج زیادی هم روی دست‌تان نمی‌گذارد و از انواع قهوه ساز های دستی است. حسن این دستگاه قهوه ساز این است که با دم کردن قهوه در آن، دانه های قهوه طعم بهتری از خود به جای می گذارند و غلظت بیشتر و کافئین بالاتری هم دارند.

قهوه ساز فرنچ پرس انواع مختلفی دارد که البته این تنوع بیشتر در نوع جنس دستگاه قهوه ساز و یا حجم آن است. برخی با فلز تماما درست می شوند و برخی پلاستیکی هستند و تمام آنها غالبا ظرفی استوانه ای شیشه ای دارند.

بعد از اینکه قهوه را داخل دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس ریختید، فیلتر قهوه ساز را روی آن قرار می دهید. این برای جدا کردن دانه های قهوه از آب است. سپس باید آب دم جوش به قهوه اضافه شود و اجازه داد تا قهوه دم بکشد. این کار باعث می شود تا کافئین قهوه به خوبی جدا شود و در ضمن روغن طبیعی قهوه نیز از بین نمی رود.

انواع دستگاه های قهوه002142